Η ενίσχυση του τουριστικού προφίλ της Θεσσαλονίκης, μέσω της ανάπτυξης συνεργειών με κοντινούς προορισμούς, σε συνδυασμό με την προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών καθόλη τη διάρκεια του χρόνου, αποτελεί στόχο του κεντρικού δήμου της πόλης. Στο πλαίσιο αυτό, το Τμήμα Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης διοργάνωσε ξενάγηση στη Σιθωνία Χαλκιδικής, παρουσία στελεχών του δήμου, των Δρόμων του Κρασιού και δημοσιογράφων της πόλης. Η ξενάγηση έγινε στο συγκρότημα και στο οινοποιείο-βιολογικό αμπελώνα του "Πόρτο Καρράς" στον Μαρμαρά.
O αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων του δήμου Θεσσαλονίκης, Σπύρος Πέγκας, τόνισε ότι η πρωτοβουλία ανήκει στον κεντρικό δήμο, που αναζητάει με αυτές τις περιηγήσεις τόπους με αναπτυγμένες εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ο οινοτουρισμός, ο πολιτιστικός, γαστρονομικός και συνεδριακός τουρισμός, σε κοντινές αποστάσεις από την πόλη, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση του προφίλ της ως προορισμού για σύντομες αποδράσεις (city break).
Ο ίδιος ανέφερε ότι η Θεσσαλονίκη έχει καθιερωθεί ως προορισμός city break και στόχος είναι πέρα από τη διήμερη διαμονή στην πόλη, οι επισκέπτες να έχουν τη δυνατότητα να παρατείνουν την παραμονή τους, επιλέγοντας διαδρομές σε απόσταση μιάμιση ώρας από την πόλη. Ο κ. Πέγκας είπε ότι η Θεσσαλονίκη, καθώς μεγαλώνει τουριστικά και ωριμάζει, γίνεται κόμβος στην ευρύτερη περιοχή. Στο πλαίσιο αυτό επιλέγονται σημεία που έχουν ενδιαφέρον για τους επισκέπτες, όπως το Πόρτο Καρράς, που αποτελεί σημείο ορόσημο για την περιοχή .
Η αντιπρόεδρος και διευθύντρια του Κτήματος Πόρτο Καρράς, οινοπαραγωγός Υλιάνα Στέγγου, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ένωσης παραγωγών «Οίνοι Βορείου Ελλάδος», αναφέρθηκε στις νέες αγορές, όπου εξάγεται η παραγωγή του κτήματος από τον Σεπτέμβριο του 2017, ήτοι στη Ρωσία, Μάλτα, Σερβία, Ρουμανία και Βουλγαρία. Η κ. Στέγγου είπε ότι «το κρασί, το λάδι και όλα τα προϊόντα μας είναι οι πρεσβευτές της χώρας μας στο εξωτερικό». Πρώτη αγορά για τα κρασιά του κτήματος είναι αυτή των ΗΠΑ και δεύτερη της Κίνας. Οι εξαγωγές ανήλθαν φέτος στο 33% των συνολικών πωλήσεων, έναντι 23% πριν από μόλις δύο χρόνια.
ΑΠΕ-ΜΠΕ