Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής, Κωνσταντίνος Κόμπος και Ζαχαρίας Μανουσαρίδης, μίλησαν στο Radio Star 95,5 και στην εκπομπή "Καλημέρα Χαλκιδική" για την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία του νομού. Οι δύο διευθυντές παρουσίασαν τα θετικά βήματα που έχουν γίνει, αλλά και τα σοβαρά προβλήματα που παραμένουν σε επίπεδο στελέχωσης και σχολικής καθημερινότητας.
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση – Κωνσταντίνος Κόμπος
Θετικά νέα για τα ειδικά σχολεία και τους σχολικούς νοσηλευτές
Ο κ. Κόμπος δήλωσε ότι τα δύο ειδικά σχολεία της Χαλκιδικής έχουν στελεχωθεί πλήρως, ενώ όλα τα σχολεία με έγκριση για σχολικό νοσηλευτή έχουν ήδη καλυφθεί.
Μεγάλο πρόβλημα η παράλληλη στήριξη
Η παράλληλη στήριξη παραμένει το μεγαλύτερο “αγκάθι”:
-
Εγκρίθηκαν 127 θέσεις για 50 σχολεία.
-
Διορίστηκαν μόλις 48 εκπαιδευτικοί.
Άδειες εκπαιδευτικών και λειτουργία σχολείων
Στη Χαλκιδική υπηρετούν 420 μόνιμοι δάσκαλοι και 160 νηπιαγωγοί, όμως 105 βρίσκονται σε μακροχρόνιες άδειες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα:
-
Όλα τα σχολεία να λειτουργούν τουλάχιστον στον πρώτο κύκλο (μέχρι τις 13:15).
-
Κάποια να φτάνουν ως τις 15:00 ή 16:00.
-
Τα σχολεία με διευρυμένο ωράριο ως τις 17:00 να ξεκινήσουν μετά τις 25 Σεπτεμβρίου, όταν αναμένονται οι προσλήψεις της Β΄ φάσης αναπληρωτών.
Ρεκόρ διορισμών, αλλά χωρίς δασκάλους
Φέτος έγιναν 76 μόνιμοι διορισμοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Χαλκιδικής – οι περισσότεροι των τελευταίων ετών.
-
40 είναι νηπιαγωγοί.
-
Οι υπόλοιποι ειδικότητες: θεατρική αγωγή, καλλιτεχνικά, ειδική αγωγή.
-
Κανένας διορισμός δασκάλου, αφήνοντας ανοιχτά κενά.
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Ζαχαρίας Μανουσαρίδης
Κενά από αναπληρωτές και άδειες
Ο κ. Μανουσαρίδης επεσήμανε ότι δεν υπήρξε πλήρης κάλυψη αναγκών, καθώς αρκετοί αναπληρωτές έλαβαν άδειες. Περιμένει όμως η Β΄ φάση προσλήψεων να γίνει νωρίτερα από άλλες χρονιές, ώστε να περιοριστούν τα κενά.
Ιδιαίτερη περίπτωση η Συκιά
Για την απομακρυσμένη περιοχή της Συκιάς, τόνισε ότι έχουν σταλεί εκπαιδευτικοί, ωστόσο ο «αστάθμητος παράγοντας των αδειών» πάντα δημιουργεί προβλήματα. «Καλύψαμε την περιοχή όσο γίνεται καλύτερα, αλλά ελλείψεις υπάρχουν όπως σε όλα τα σχολεία της Χαλκιδικής», ανέφερε.
Σχολικός εκφοβισμός και βία
Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στάθηκε ιδιαίτερα στο ζήτημα της βίας και του σχολικού εκφοβισμού:
-
Ζήτησε τη συνεργασία των γονέων, καθώς «δεν υπάρχει πάντα η απαιτούμενη φροντίδα για τη συμπεριφορά των παιδιών».
-
Μίλησε για πρωτόγνωρες καταστάσεις μαθητών σε σχέση με το παρελθόν.
Νομικά εργαλεία για την αντιμετώπιση φαινομένων
Ο κ. Μανουσαρίδης υπογράμμισε ότι πλέον υπάρχουν σαφή νομικά εργαλεία:
-
Απαγόρευση χρήσης κινητών στα σχολεία.
-
Δυνατότητα επέμβασης και σε περιστατικά βίας εκτός σχολείου, εφόσον εμπλέκονται μαθητές.
«Οι μαθητές πρέπει να ξέρουν ότι ακόμη και εκτός σχολείου, δεν χάνουν τη μαθητική τους ιδιότητα. Άρα, πέρα από τις ποινές της δικαιοσύνης, μπορεί να υπάρξουν και πειθαρχικές κυρώσεις από το σχολείο», σημείωσε.
Συμπέρασμα
Η νέα σχολική χρονιά στη Χαλκιδική ξεκίνησε με σημαντικά βήματα προόδου, όπως η στελέχωση των ειδικών σχολείων και οι μαζικοί διορισμοί, αλλά και με σοβαρά προβλήματα, όπως οι ελλείψεις στην παράλληλη στήριξη και τα κενά σε δασκάλους και αναπληρωτές.
Ταυτόχρονα, η διοίκηση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλείται να αντιμετωπίσει και τα αυξανόμενα φαινόμενα βίας και εκφοβισμού, χρησιμοποιώντας πλέον τα νέα νομικά εργαλεία και ζητώντας ενεργή στήριξη από τους γονείς.